Hemma !

Kom äntligen hem. Klockan är halv tolv... så kommer det bli varje måndag och torsdag. fy fan. men det blir värt det i slutändan! Nå första dagen i college. Ni är alla nyfikna va ;)

Första lektionen var media design som verkar vara hur kul som helst! Läraren är jättetrevlig och så verkar hon bra :) Hade sedan en lång lunchtimme, närmare sagt 5 timmar... Satt då med Linus ute vid kafeterian i väntan på Rebecka så vi kunde gå och äta lunch. Efter 5 timmar var det dags för computer animation och även denne lärare verkar asgrym! Brinner för ämnet :) Lite lustigt dock när jag och Rebecka kliver in i salen, känns som att alla är 30 plus haha. Många byter tydligen karriär... Vi var väl 4 svenskar i den klassen. Pratade med en av dom som verkade trevlig :)

Vid 21.40 (slutar egentligen 22 men han var snäll och lät oss ta sista bussen) springer vi från lektion pga att den sista bussen går. Vi hann, men tog fel buss så hoppar av men isner snabbt att vi missat 15x... Går då ända ner till state street och fångar in en taxi eftersom sista bussen gått..surt. Men nu kom vi hem iallafall och jag ska duns i säng! Börjar 13.00 imorgon :)

Jajuste, precis innan första lektion så börjar jag blöda på knät (skrapat upp ett gammalt sår) och det slutar inte! Blöder hur mycket som helst så vi springer upp till toan men inte slutar det. Har blod över hela benet. Ser då en sjuksyster som snabbt ger mig ett plåster. Thank god tänker jag. Vi går tillbaka till salen. 15 min kvar tills lektionen börjar och plåstret glider av. haha hur jäkla mycket blod som helst. Springer upp till syrran igen som sätter dit 4 plåster haha. Fy fan vad vi skrattade åt det.

Nej nu ska jag sova. alltid händer det nåt när jag och becka är ute på bussäventyr. kan säga att jag var grymt nära på att ta in på motell....var så arg på att det inte gick några bussar.

Men college hittills var helt ok. Dock har vi redna fått sjukt mycket hemuppgifter känns det som och fler bli det! Tufft är det på högskolan...

Sms konversationen med mike när vi insett att det går nada bussar och inte en enda taxi i närheten:

Sofie: See ya tomorrow, checking into a motel haha
Mike: Are you serious?
Sofie: Yes
Mike: Why?
Sofie: No busses or taxis :O
Mike: Where are you?
Sofie: We just found a taxi :)
Mike: OK good. Fuck you guys are scaring me

hahaha :) men det är bra att han bryr sig ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej, Va bra att allt verkar bra iskolan. Kommer du hinna med den den sista bussen nästa gång. Går den från skolan. Du får väl säga att det inte går några bussar och att du måste ta den. Är det en direktbuss som stannar vid huset ell????

Kramar

2008-08-26 @ 09:20:36
Postat av: Viktor

Haha, det där med benet var fan kul, garvade ihjäl mig :d

2008-08-26 @ 10:22:08
Postat av: Elisabet

wow :D vilken grej, tur att ni fann taxi och att klassen var reko :)



Kram Elisabet



Spännande det där att studera over there :)

2008-08-26 @ 18:57:50
URL: http://d2spirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0