Living the dream

Dålig uppdatering på grund av att min adapter inte fungerade på datorn men nu har vi fixat en ny!

Resan
Resan började med att vi blev uppgraderade till Buisness class, nice :) Låg och sov i en säng nästan hela resan, asskönt! Allt var perfekt i den klassen haha ;) När vi väl landade i Chicago så var det bara att bege sig in till stan för vi hade 10 timmar till godo innan planet mot LA skulle lyfta. Släpade på som det kändes 10kg packning var. Men vi gick i två timmar nonstop nästan...Det kändes. Planet till LA tog 4 timmar och när vi landar får vi nytt hotell pga att det vi skulle bott på från början inte var bokat tydligen!? Men pappa fixade nytt till oss :) Innan vi väl kunde åka till hotellet  var vi tvugna att leta efter vårat bagage som var försvunnit, suck. Men jag lyckades till slut få fram det :) Nästa dag var det dags för en busstur till Santa Barbara som tog 2 ½ timmar att åka. Det tog oss mer än 24h att komma fram till Santa Barbara! Längsta resan jag gjort i mitt liv :O

Första dagarna i SB

Första kvällen köpte jag och mamma hem lite vin, ost och kex som vi åt. Satt och små glodde på en film som vi sett för länge sen. Denna film påminde mig om pappa direkt för efter ha nhade sett filmen så gjorde han alltid "The Claw" (familjen förstår) ;) haha. Tidig säng gång blev det dock. Vaknade väl runt 6-7 då vi gick upp och tog en 2 timmars promenad. Hyrde bil och drog en runde upp till skolan.

Skolan är helt sjukt fin! Utsikten är gudomligt vacker, ska ta en bild och lägga upp så fort jag har tid! Ni måste bara se den :) Vi har bergen på ena sidan och havet på andra. Så jäkla vackert! Jag stormtrivs kan man lätt säga :) Träffade även Rebecka för första gången på motellet (vi bor på samma fram tills torsdag då vi får lägenheten) och hon är en jättesnäll och trevlig! Så en bra rumskamrat har jag fått :) Får vi se hur Michael är :)

Introduktionsdagarna i skolan har varit långa och rätt så långtråkiga förutom alla människor man mött. Långa föreläsningar där vi hörde samma sak om och om igen men det var väl för det bästa så vi ska komma ihåg allt ;)
Mycket att komma ihåg dock! De senaste 2 dagarna har det varit jag, rebecka, petronella, malin och ida som har hängt ihop. Tror det blir mer amerikaner när vi väl börjar studierna och har flyttat till isla vista!

Solen är riktigt stark här må jag säga, första dagen gick jag och rebecka ner till stranden och poolen, låg där i 2 timmar och blev så sjukt brända. Men bruna sen ;) Sover gör man asskönt för det är inte alls varmt på morgonen (havet+dimman).

Lägenheten & området
Ja jag kan ju också berätta lite om lägenheten.
Idag var jag och Rebecka och kollade in den. Den är hur fin som helst! Vi är väldigt nöjda! :D Helt nyrenoverad, vi blir dom första som bor i den, grymt!
Tycker lite synd om Petronella som bor på del playa med 6 andra tjejer. Skitigt i hennes lägenhet så hon lär spendera tid hos oss haha ;)
För er som inte vet är Del playa party gatan i isla vista. Om vi säger så här, tänk er götgatan i stockholm fast 10 gånger så mycket folk så kan ni ju börja ana hur det är attbo/sova på den gatan. Det är smutsigt och "nerfestat", röda muggar (ni vet såna som finns på filmer ;), iallafall så finner man röda muggar ÖVERALLT, och de mesta ligger utspridda på tomterna.
Sedan är det väldigt mycket droger här vilket inte är bra tycker vi svenskar men så länge vi håller oss undan det är det lugnt. Inställningen till droger här är helt annorlunda. Dom ser det som att röka en vanlig cigarrette, helt sjukt.

Imorgon blir det counseling på skolan, sedan shopping med mamsen innan jag möter upp tjejerna på beachen! :)

hade gött, saknar er alla där hemma!

Kommentarer
Postat av: Cassandra

aah blir avundsjuk när man hör hur bra det är, fast jag skulle inte palla snacka engelska haha :P

2008-08-13 @ 09:44:34
URL: http://cassandraholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhhh vad kul :) vart ligger santa barbara ungefär? nära los angeles? du har en grym blogg! fortsätt blogga! :D

mkt kommer det att vara att läsa under din usa vistelse? :)

2008-08-13 @ 14:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0