Fast på en bro i 60min

Efter svenska var det dags för multimedia lektionen och jag samt Lovisa tyckte att det skulle vara skönt att sitta i en soffa istället för stolar under lektionen. Sagt och gjort satt vi under hela lektionen med en bakis Daniel i soffan som halvlåg på oss. Idrotten var sedan inställd, arg man blir! Skolan informerar oss inte om detta så vi står ju självklart nere och väntar på läraren. Efter ett tag bestämmer vi oss för att dra oss hemåt.
Jack hade med sig bilen så åkte med honom, går ju mycket fortare än att åka buss, trodde jag...
Han kan inte köra i laglig hastighet, inte ens om han har noll bensin kvar. Det hela slutade med att vi stog en timme på en bro utan bensin. I väntan på att hans pappa ska komma med bensin till oss så lyssnar vi på musik, inte smart eftersom batteriet blev urladdat... Och inte nog med det men bilar kan inte köra utan ignorerar varningstriangeln och kör nästan på oss för att i sista minuten byta fil! Medan Jack stog och va småsur stog jag och skratta åt det hela. Det mest komiska var nog att det körde förbi en till bil som bogserade en annan och att vi var tvungna att stå på bron i en timme! hahaha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0