När jag ändå sitter här

Okej då var det ämnet målmedvetenhet jag skull skriva om.

Jag anser att det är en egenskap varje person ska ha för att kunna klara sig i livet. Hur ska du annars få den där lägenheten? Få vänner? Klara av skolan? om du inte kämpar för det. Ett mål gör att folk kämpar för att nå dit. Visst, ibland klarar man inte av att nå sina mål men då har man försökt i alla fall vilket är bättre än ingenting. Right?

Jag har väldigt stora mål och drömmar för mitt liv. Jag har ingen klar ide på alla min drömmar/mål men jag vet på ett ungefär och därför gör jag mitt bästa. Drömmar och Målmedvetenhet kan sammankopplas eftersom en dröm kan bli ett mål. Jag själv har en dröm om att skapa ett eget företag och jag vet det kommer bli ett mål som jag kommer satsa på efter mina studier.

Jag har redan börjat brainstorma ideer, får nya ideer nästa varje dag och de som känner mig kan ha hört vissa av alla mina ideer och de garvar ibland för jag kommer fram till de sjukaste ideerna någonsin ibland haha. Men jag försöker nå ett mål i taget.

Gör det du också



Ett av mina mål är att äga denna sjukt snygga bil någon gång under mitt liv:

image79



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0